Trening komunikacji
Diversity Icebreaker pozwala nie tylko odkryć preferowany przez siebie styl komunikacyji, ale również zwiększyć elastyczność w kontakcie z innymi.
Historia narzędzia ma korzenie w kampanii marketingowej i treningu doradców klienta, przeprowadzonych dla klienta Human Factors w latach 90. Różne sposoby, na które postrzegamy i przetwarzamy informacje, zostały w tym projekcie skategoryzowane tak, by umożliwić bardziej zindywidualizowaną i efektywną komunikację z grupą docelową.
Czerwony, Niebieski i Zielony – wymiary leżące u podstaw narzędzia – mogą być postrzegane jego trzy różne style komunikacji. Trzy kolory można wykorzystać w ćwiczeniach grupowych (np. tworząc grupy warsztatowe z uczestnikami z tą samą preferencją lub mieszane), w rozwoju indywidualnym (np. przez ćwiczenia z odgrywaniem ról), i przy tworzeniu strategii komunikacyjnej na poziomie organizacyjnym.Efektami treningu komunikacyjnego wykorzystującego DI są m.in.: lepsze zrozumienie własnego stylu komunikacji i stylu preferowanego przez pozostałe osoby w zespole, zwiększona elastyczność oraz intuitywny, praktyczny i rozumiany przez pozostałych członków zespołu język.
► CASE