Argumenty sprzedażowe

Dlaczego warto wybrać Diversity Icebreaker?

Lista argumentów poniżej została wypracowana we współpracy z INVENTI Consulting, jednym z naszych partnerów w Polsce. Argumenty powstały w oparciu o doświadczenia w stosowaniu Diversity Icebreaker w Polsce – rynku nowym dla naszego narzędzia, ale na którym DI konkuruje z innymi, dobrze znanymi narzędziami.

Cena i wpływ na organizację

Inne narzędzia są często kilkukrotnie droższe, przez co najczęściej stosowane tylko w rozwoju wyższej lub najwyższej kadry menadżerskiej. Przy cenie 21,- € za kwestionariusz od osoby, także niższe szczeble zarządzania a nawet wszyscy pracownicy mogą skorzystać z narzędzia.

Prostota vs. skomplikowanie

Największą zaletą DI jest jego prostota. Testy nie wymagają zamawiania raportów oraz zapoznawania się z kilkunastoma lub więcej stronami opisu jacy jesteśmy i jak się zachowujemy. Wiele osób nie analizuje swoich profili i po pierwszym zachwycie trafiają one do szuflady. DI daje szybką informację, jasną informację i skończoną informację. Dzięki temu uczestnicy szkolenia wynoszą z niego 100% uzyskanej informacji zwrotnej i wypracowanych wniosków.

Niezależność stosowania

Nie wymagamy od użytkowników formalnego przeszkolenia ani superwizji, dlatego klient może samodzielnie decydować kiedy i jak stosować testy, a po przygotowaniu kadry trenerów wewnętrznych jest niezależny, elastyczny i bardzo efektywny finansowo.

Łatwość w administracji

DI wypełnia się szybko i na miejscu, z czym wiążą się następujące zalety:
- lepsza kontrola tego, jak uczestnicy rozumieją kontekst, w którym mają odpowiadać na pytania i pracować z jego rezultatami
- wszyscy otrzymują dość czasu na wypełnienie testu; w przypadku narzędzi wypełnianych przed warsztatem, uczestnicy często robią to w ostatniej chwili, w pośpiechu i nierzetelnie
- takie same warunki wypełniania testu dla wszystkich uczestników
- brak jakichkolwiek wymagań technicznych, znajomości IT

Natychmiastowość

Uczestniczy szkolenia znają swoje wyniki zaraz po wypełnieniu kwestionariusza, z czym również wiąże się szereg zalet:
- zachęca to osoby do pracy i zaangażowania się podczas warsztatu
- praca z wynikami bezpośrednio po wypełnieniu kwestionariusza i włączanie pracowników w ich samodzielne interpretowanie zapewnia większą identyfikację pracowników z wynikami testu
- wypełnianie kwestionariusza i obliczanie swoich wyników razem z resztą uczestników - w tej samej sali szkoleniowej i na przestrzeni kilku minut - działa integrująco i zmniejsza stres związany z „byciem testowanym”

Praktyczność i konkretność wyników

Wyniki testu i wyciągnięte na ich podstawie wnioski są konkretne i nie wymagają skomplikowanej interpretacji by można było je odnieść się do codziennej pracy uczestników szkolenia, przez co mogą być wdrażane bezpośrednio po warsztacie. Model trzech kolorów jest prosty i intuicyjny, przez co można go odnieść do szeregu różnych sytuacji.

Skala

Ponieważ DI jest prosty i tańszy niż konkurencyjne testy, można go stosować na dużo większą skalę i objąć kadry dla których tego typu narzędzia są często niedostępne.

Uwypukla pozytywne cechy

Narzędzie uwypukla mocne strony pracowników, przez co wyniki testu są motywujące, a proponowane zmiany do wdrożenia dotyczą lepszego dopasowywania się do innych a nie bezpośrednio pracy nad własnymi słabościami (co często generuje opór).


Długotrwałe efekty

Tylko trzy wyniki do zinterpretowania, zaangażowanie, humor, praktyczny wymiar i elastyczność wyników… wszystko to sprawia, że pracownicy łatwo zapamiętują wnioski płynące z warsztatu i są w stanie odnosić się do nich i stosować w praktyce nawet wiele miesięcy po wypełnieniu testu.


„Lokalność” wyników

Znaczenie indywidualnych wyników jest konstruowane lokalnie podczas warsztatu, w procesach grupowych sterowanych w dużej części przez samych uczestników. Nie jest narzucane z góry przez ekspertów. Opisy wyników mają przez to bardzo lokalne i wyjątkowe znaczenie dla uczestników, są lepiej pamiętane i traktowane jako „własne”.


Uniwersalność

Osoby, które uczestniczyły w szkoleniu, są w stanie wykorzystać jego wyniki i wnioski nie tylko w stosunku do innych uczestników szkolenia DI, ale również w stosunku współpracowników i klientów, którzy nigdy nie mieli z narzędziem styczności.


Możliwość wielokrotnego stosowania

Nie ma ograniczeń związanych z wielokrotnym wypełnieniem testu – dany pracownik może wziąć udział w kolejnym warsztacie opartym na narzędziu, np. wtedy, gdy rozpocznie współpracę z nowym zespołem, wdrażane są zmiany w firmie, poszukiwane są nowe rozwiązania lub w trakcie integracji, itd. Za każdym razem wynik testu będzie miał działanie motywujące i pozwalał na szersze spojrzenie na jego wykorzystanie w codziennej pracy.